Comisia Europeană anchetează industria auto: care sunt problemele

de: Andrei Tilimpea
16 03. 2022

Comisia Europeană a solicitat informații de la mai multe companii active în sectorul auto, fără a dezvălui numele acestora.

Autoritățile de reglementare antitrust din UE au percheziționat mai multe companii și asociații din industria auto din mai multe țări din UE, spunând că este posibil să fi încălcat regulile cartelului blocului.

Comisia Europeană a declarat că a trimis și cereri de informații companiilor. Nu a oferit niciun nume.

„Inspecțiile și solicitările de informații se referă la o posibilă coluziune în ceea ce privește colectarea, tratarea și recuperarea mașinilor și furgonetelor scoase din uz care sunt considerate deșeuri”, a declarat agentul de concurență al UE.

Companiile constatate că încalcă regulile UE privind cartelurile riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri globală.

Comisia Europeană vrea respectarea regulilor

Organismul de supraveghere al concurenței din Regatul Unit, Autoritatea pentru Concurență și Piețe (CMA), a declarat, de asemenea, că a lansat o investigație cu privire la presupuse comportamente anticoncurențiale legate de reciclarea vehiculelor vechi, care a implicat un număr de producători auto și unele organisme din industrie.

Autoritatea de reglementare britanică a explicat că vehiculele scoase din uz (VSU) trebuie casate fără costuri pentru clienți. Producătorii de mașini trebuie să ofere clienților gratuit acest serviciu de reciclare pe care îl externalizează deseori către companii terțe.

CMA a declarat că lucrează îndeaproape împreună cu Comisia Europeană pe această temă.

Constructorul auto german BMW a informat că a primit o solicitare de a furniza informaţii şi a adăugat că va răspunde la această solicitare. La rândul său, rivalul Mercedes-Benz a anunţat că nu se aștepta să fie amendat deoarece cooperează cu Comisia Europeană şi autoritatea pentru concurenţă din Marea Britanie.

În ultimul deceniu Comisia Europeană a acordat amenzi cu o valoare totală de aproximativ 2,2 miliarde de euro pentru companiile care au pus la punct carteluri pe piaţa pieselor de schimb.